HEADER SITE

Petje af vergroot je wereld!

Bij Petje af krijgen kinderen de kans om buiten schooltijd hun talenten te ontwikkelen. Gedurende 30 zondagen, verdeeld over 7 blokken, krijgen ze praktijklessen.

De eerste twee bijeenkomsten van elk blok krijgen ze les van gastdocenten die vertellen over hun beroep. De kinderen gaan die beroepen vervolgens ook echt uitoefenen, zodat ze ervaren wat het in de praktijk inhoudt. Zo komt er bijvoorbeeld een dokter of kapper in de klas, gaan ze naar de brandweer, de supermarkt, de rechtbank of nodigen we een kok uit en eten we samen een heerlijke zelfgemaakte groentesoep. Daarnaast leren de kinderen te reizen met het openbaar vervoer en besteden we aandacht aan kunst, cultuur, muziek en gezond gedrag.

Meedoen met Petje af is gratis. Alle kosten, ook die voor vervoer en de uitjes die de kinderen maken, worden betaald door Petje af.

Door middel van de ondersteuning van de Joannes Bosco Stichting kunnen we de kinderen in Vught kennis laten maken met gave beroepen en activiteiten.

Bezoek de website op petjeaf.nl

Petje af vergroot je wereld.jpeg