HEADER SITE

De Joannes Bosco Stichting is er voor jongeren. De stichting ondersteunt projecten in Brabant die  jongeren tot 25 jaar een stapje verder helpen.

De Joannes Bosco Stichting heeft als missie het bevorderen van de ontwikkeling van jongeren tot 18 jaar in Brabant. We richten ons specifiek op projecten die deze jongeren in moeilijkere omstandigheden ondersteunen, met als doel een blijvend positief verschil te maken. De stichting, opgericht in 1936 door invloedrijke figuren in de regio Den Bosch, ontstond uit de wens om de levensomstandigheden van jongens in kwetsbare posities te verbeteren.

Geïnspireerd door de Italiaanse priester Don Giovanni Bosco (1815-1888), organiseerde de stichting aanvankelijk activiteiten voor ontplooiing en ontwikkeling in een cursus- en vakantiehuis. Tegenwoordig is de focus veranderd, maar het doel blijft hetzelfde: het verbeteren van het toekomstperspectief van jongeren door persoonlijke ontwikkeling.

Momenteel ondersteunen we verschillende projecten in Brabant die gericht zijn op de ontwikkeling van jongeren, ongeacht hun achtergrond, cultuur of religie. Het vastgoed dat de stichting verworven heeft, wordt niet langer gebruikt als vakantie- of cursuslocatie sinds de jaren '90. In plaats daarvan worden deze locaties geëxploiteerd als hotel en vergaderlocatie. De opbrengst van deze exploitatie komt ten goede aan de Joannes Bosco Stichting, die hiermee haar geselecteerde projecten financieel ondersteunt.